A futókör felújításával együtt — nagy örömömre — kikerültek figyelmeztető táblák is a bringóhintózók és biciklisek részére, hogy ne használják a futóknak kialakított pályát.
Ugyan a szöveg csak magyarul fért rájuk, így értelmezhetetlenek a járműveket nagy arányban tekerő turisták számára, a piktogrammok azért elég egyértelműek.
A táblák azonban nem lettek hosszú életűek. Valakiket nagyon zavarhattak.
Az egyiket először a Bridgestone Budaörs Félmaraton plakátjával ragasztották le, ami igazán sporteseményhez méltó viselkedés, majd összezúzták. Egy másikat pont azon a fontos szakaszon törek ki, ahol a pesti oldalon egészen összeszűkül az épületek miatt a futó- és gyalogos pálya.
Ezen a táblán pedig, amíg kint volt, megkérték a gyalogosokat, hogy az alsó partrészt használják sétálásra, mert fent nem fért már el a gyalogút.
Értelme amúgy lenne ezeknek a figyelmeztetéseknek, mert a bringóhintók teljes szélességben elfoglalják ezeket az utakat. Ez is épp a futópályáról ment át a gyalogútra, mire utolértem.
A budai oldalon még csak most fejezik be a táblázást, úgyhogy talán van némi remény, hogy pótolják az időközben szétverteket is.
Tesó fedezte fel az Adventure Time-ot, aminek a szerzőjéről kiderült, hogy egy norvég srác, Magnus “Philter” Gangstad Jørgensen. Szerintem iszonyú jó film- és játékzene hangulatú electronica számokat komponál. Mindenféle platformon meg lehet találni, ha aláfestő zenét kerestek.
A Wiggle San Francisco egyik legnépszerűbb kerékpáros útvonala. Jelentőségét az adja, hogy az amúgy dimbes-dombos környéken itt a leglankásabbak az emelkedők, így érthető, miért erre teker szívesen mindenki, ha teheti.
Tanulmányok vizsgálták a kérdést, sőt, néhány amerikai államban, például Idahoban, lehet is kerékpárral átmenni a piroson, vagy megállás nélkül átgurulni a stop tábláknál. Kerékpáron ülve ugyanis sokkal nagyobb energiabefektetéssel jár teljesen megállni, majd elindulni. Illetve a magasabban ülő biciklis könnyebben átlátja a forgalmat, mikor veszélytelen áthaladni egy kereszteződésen.
Ami figyelemreméltó viszont, hogy amikor az erről szóló hír kikerült Facebookra, a kommentek akár a Kerékagy blogról is jöhettek volna. Szinte süt a gyűlölet az autósokból: a leggyakoribb hozzászólás az üssük el őket. Az összes visszatérő érv és indok, ami a magyar hozzászólásokban megtalálható, itt is visszaköszön. Például hogy a biciklisek ingyen használják az utat, és hogy nekik is KRESZ-vizsgát kellene tenniük, legyen kötelező a sisak és a biztosítás, és úgy általában köcsög hippik, akik a törvények felett állónak tartják magukat.
Az igazi szerintem az lenne, ha ezek a biciklisek inkább autóba ülnének. Na akkor lenne valóban dugó.
Ha valaki skandináviában jár, találkozhat táblákkal, amin az Apple billentyűzetek ⌘ Command ikonja van.
Saját képem sajnos nincs, pedig én is láttam eleget.
Hogy hogy kerül a két dolog össze, azt Susan Kare meséli el az alábbi videóban. A nyolcvanas években ő készítette az ikonokat az első Apple Macintosh géphez.
Annyiban helytelen a történet, hogy nem a hasonló formájú Borgholms slott az ikon eredete, hanem ahogy Hannu Rajaniemi írta (ne csak tweeteket olvassatok tőle) már ezer évvel ezelőtti tárgyakon és épületeken feltűnik Finnországban. Hannunvaakuna -nak hívják, és a balszerencse valamint a gonosz szellemek ellen hivatott védeni.
A norvégok valknute néven ismerik, ami a valr (csatában elesett harcos) és knute (csomó) szavakból áll össze, és eredtileg három egybefonódó háromszögből állt. Szóval lehetett volna ez is a Command gombon:
Mindig is érdekelt, miért van ez a felirat a mentőöveken:
Riddarholmen | Trygg-Hansa by Péter Szilágyi, on Flickr
A Trygg-Hansa egy svéd biztosítótársaság és bank volt 1971 és 1997 között. Azóta megvette a SEB (Skandinaviska Enskilda Banken) pénzügyi csoport, a márkát pedig a dán Codan biztosító használja Svédországban. A honlapjukon látszik, hogy a logójuk is egy stilizált mentőöv.
Az igazi mentőövek pedig egy szponzoráció keretein belül kerültek ki mindenhová: a járások, yachtklubbok és egyéb szervezetek kaptak ilyeneket, hogy tegyék ki a vízpartokra. Így aztán a mentőövekről lassan mindenki a cégre kezdett asszociálni.
I samarbeid med Svenska Livräddningssällskapet startet Svenska Lif-Balder, en av forgjengerne til Trygg-Hansa, en sponsingsvirksomhet hvor man ga livbøyer til kommuner, båtklubber og andre organisasjoner for plassering ved badeplasser og i kystområdene. Gjennom denne virksomheten ble Trygg-Hansa sterkt forbundet med livbøyer, og en stilisert livbøye er endog en del av Trygg-Hansas varemerke. — (Wikipedia)
A trygg amúgy norvégul melléknév, biztonságost jelent.