Tim O'Reilly a kalózkodásról
Tim O'Reilly, a ma százmillió dollárt érő O'Reilly Media alapítója, a Forbes.com-nak nyilatkozott így:
Jon Bruner: Az összes kiadott könyvét digitális jogvédelem (DRM) nélkül kínálja, ami megakadályozná a másolást és a kalózkodást. Nem aggódik?
Tim O'Reilly: Nem. És akkor mi van? Tételezzük fel, hogy a célom tízezer példányt eladni valamiből. Mondjuk, hogy DRM-mel el is megy ennyi, és hozzájutok a pénzemhez, DRM nélkül viszont százezer példány fog keringeni, de ebből csak tízezerért fizettek. Melyik ezek közül a jobb eset? Szerintem sokkal jobb, ha százezer példányban létezik valami, amiből tízezer kifizetett, mintsem úgy eladni ugyanennyit, hogy más nem jár jól.
Nagy általánosságban elmondható, hogy akik nem fizetnek, azok amúgy sem fizetnének. Inkább örülünk neki, ha valaki, aki nem engedheti meg magának, hogy megvásárolja egy könyvünket, nem fizet érte, viszont valami hasznosat alkot az információval, amihez hozzájut.
Szerintem fontos hinni a piacnak ebben az alapvető logikájában. A DRM amúgy is pocsék hatással van a felhasználói élményre, nagyon megnehezítni, hogy az emberek használják a terméket.
Emlékeztetőnek, Neil is hasonló gondolatmenetet vázolt fel nemrég.