sesam.hu

Engineering Manager | Trail Runner | Stockholm, Sweden

Közösségi média

Sunday, 16 January, 2011 - sesam

Tegnap pont egy szülinapról tartottunk hazafelé, és a Nyugati térnél nem értettük a sok rendőrautót. Aztán csak ma jutott tudomásomra a diszkótragédia, méghozzá Twitterről: többen megosztották az erről beszámoló híreket.

Ezzel kapcsolatban kérdezi a HVG, hogy leszerepelt-e a közösségi média, méghozzá egy fiatal fotós/újságíró blogbejegyzésére alapozva.

Szerintem a közösségi médiával semmi baj sincs, maximum azzal, ahogyan kezelik. Facebookra és Twitterre kipakolt élménybeszámolókra alapozva újságcikket írni kicsit olyan, mintha valaki a Wikipédiából dolgozna a diplomamunkáján. Ugyanígy ha valaki ilyen forrásokból tájékozódik, akkor figyelembe kell vennie, hogy mennyire szubjektív és ellenőrizhetetlen.

Pár éve még nem volt ilyen lehetőség, hogy bárki gyakorlatilag azonnal megoszthassa a gondolatait az egész világgal. Erről szól a közösségi média. Can't stop the signal.

Pont ezért tudnak a hivatásszerűen médiával foglalkozók hozzáadott értéket teremteni: megerősített tényekkel, ellenőrzött információkkal, formailag és tartalmilag gondozott, szerkesztett szöveggel.

"Végig kéne gondolni posztolás előtt, hogy egy twittnek, képnek, videónak következményei lehetnek. A hétköznapok során jó esetben csak a szokásos társaságunk olvassa amit összehordunk, de amint egy bejegyzésünk nyilvánosságot kap, teljesen megváltoznak a játékszabályok." - Hernádi Levente

Természetesen nem gondolom, hogy ész nélkül kellene bármit irkálni. Viszont szerintem nem is lehet elvárható tulajdonsága egy ilyen bejegyzésnek az átgondoltság.

Minden kiposztolt dolog egyből nyilvános, nincsenek külön játékszabályok. Inkább csak arról van szó, hogy a helyükön kellene kezelni a dolgokat.