Pannon
És én még élveztem, hogy működik az iPhone... (Ez az egy hobbim van, szeretem a kütyüket, mostanában másnak nem is nagyon örültem, de ennek sem sokáig.)
Besétáltam hétfő reggel a helyi Pannon viszonteladóhoz, hogy rendeljek netet. A Mobil Internet Plusz csomagot néztem ki végül, ami ugyan csak 200 MB forgalom, viszont nincs felár túlhasználat esetén, csak visszalassítanak valamennyivel, tehát gyakorlatilag korlátlan. Gondoltam kezdetnek pont jó lesz, hiszen nem tudom megítélni, mennyit használnék. Kényelmes is volt, mert más szolgáltatónál ki tudja megmaradhatott volna-e a számom.
Azonnal jött az SMS már a boltban, hogy aktív a csomag. A 172 szerint ekkor körülbelül ötezer Forint volt a kártyámon. Hazafelé előbb bedobtam egy levelet, aztán kipróbáltam pár szám erejéig a Last.fm rádiót, stb. (A forgalommérőm, amit a boltba belépés előtt nulláztam összesen 15MB-on áll most fel/le.)
Este jött a hideg zuhany, egymás után két SMS, egyenleg 600 illetve 300 Forint alá zuhant, jelenleg mínusz sokezer. A 1220-at hiába hívtam, mert csak kártyaszintű jelszóval történő azonosítás után foglalkoznak az ügyféllel, nekem meg olyan nem volt.
Ma reggel ismét Pannon viszonteladó, elmeséltem a sztorit. Jelszavam lett, de az ottani lány is csak a 1220-at tudta hívni, és engem is úgy küldött el, hogy hívogassam őket, akár többször is, mert mást nem lehet.
A telefonos ügyfélszolgálatnál akárhogy is győzködtem őket, kétféle megoldást ismételtek csak. Kiküldenek egy híváslistát postán, és ha ezzel "nem értek egyet", akkor lehet panaszkodni erre hivatkozva. Ennek az érkezése egy hét. Ők nem látják a híváslistát, és én sem kérhetem, csak levélben, postán.
Alternatív opcióként faxon vagy emailben lehet panaszkodni az ügyfélszolgálatnál (ugyfelszolgalat@pannon.hu). Az átfutási idő itt 30 nap.
Kérdeztem személyesen bemehetek-e valahová, erre azt mondták, Budapesten vannak irodák, de ott is csak ugyanezt fogják mondani. Híváslista csak postán. De amúgy szerintük csak az lehet, hogy én ezt az összeget a csomag megrendelése előtt neteztem le, és 24 óránként frissül ez a rendszerük.
Az egyik telefonos csávó még megjegyezte, hogy a 172 egyenlegadatai tájékoztató jellegűek, ami azt jelenti, hogy körülbelül annyi van a kártyán. Értitek: vagy ötezer vagy mínusz kurvasok...
A kártyámról az ordas mínusz miatt nem lehet hívást kezdeményezni, és hiába vonták le rögtön a Plusz csomag árát (azt bezzeg azonnal sikerült), adatforgalmam se lehet. Persze ezek után nem is mernék egy bitet se letölteni.
Ha lenne ennyi pénzem - mert nincs - sem tölteném fel a kártyát. Hiszen mi a garancia arra, hogy másnapra nem kapok-e megint egy hasonló mínuszt? Arról nem is beszélve, hogy ezzel elismerném, hogy ők jogosan számláztak ki nekem ennyit.
Én nem tudom bebizonyítani, hogy előtte nem neteztem, csak a Pannon. Ők viszont nem sietnek ezzel, majd jön a postán, én meg addig itt állok, rosszabbul, mint az internetcsomag előtt. Vagy ez tényleg úgy megy, hogy 24 óráig azért a biztonság kedvéért ne használja a netet a kedves megrendelő, mert lehet, hogy kiszámlázzák neki? Nameg hogy mehet egy feltöltőkártya mínuszba, hm? Ha telefonálok elveszi a vonalat üres kártyánál, nem?
Én kérek elnézést, hogy azt hittem, hogy egy szolgáltatást, amiről visszaigazolást kapok, használatba is vehetek. Az meg külön kabaré, ahogyan ezt az egészet kezelik. Ők értik, mi bajom, de ez van, nem tudnak segíteni. Ja, hogy minimum egy hétig nincs telefonom, és idegeskedhetek, hogy tényleg ki akarnak-e fizettetni egy eszméletlen összeget? Szar nekem.
Mindenesetre engem még lehet hívni, de én határozatlan ideig senkit sem tudok most.
Magyarország, én így szeretlek.