oktatás
Az ominózus öltözködési mondat elég félreérthetőre sikeredett. Arról van szó, hogy a partin széldzsekiben lófráltam, ami valóban alatta volt a tapasztalható átlagos megjelenési szintnek. Viszont biciklivel mentem, muszáj volt ahhoz öltözni, szóval így jártak, ennyi. :D
Tegnap megtartották itteni egyetemi létem első szemináriumnak nevezett óráját. Persze voltunk vagy harmincan. És kiderült, hogy ez valami brutális-über-ultra gyilkos óra... a tanár azzal indított, hogy megjegyezte, ez valószínűleg nagyon megterhelő és nehéz tárgy lesz. Namost ha valami a japánoknak ilyen, akkor én mit keresek ott? Azután kiosztott kétszáz oldalnyi fénymásolt anyagot a tanulmányokhoz. Itt kezdtem sejteni, hogy ez így nem lesz vicces. Az órák rendszere olyan, hogy négy tanár körforgásban váltja egymást, mindegyikük két órát tart. Az elsőn beszélgetünk a témáról, aztán írni kell mindegyiküknek egy kb 3000 jel hosszúságú report-ot, amit a második órán megbeszélünk. Természetesen felhasználandóak a tanárok által kiosztott olvasnivalók. Tehát jövő péntekre nekem el kéne olvasnom körülbelül húsz újságcikket a 9/11-i merénylettel kapcsolatban. Lollerskates...
Viszont arra jó a "zemi" (a szeminárium helyi neve), hogy utána hét lány gyűrűjében meséltem arról, mióta tanulok japánt meg ilyesmik. A japánoknak ez nagy szám, hogy valaki több nyelven beszél. Ráadásul beleszámolják az anyanyelvet is, így jutok el a négyig. (Ehhez kapcsolódik, hogy amikor egy amerikai lánnyal beszélgettem Anarchy Online-on, mondtam neki, hogy az anyanyelvem nem szoktam beleszámítani a beszélt idegen nyelvek közé. Erre válaszolta, hogy ja, akkor én egy nyelven sem beszélek. :) ) Vannak azért hátrányok is, erősen kezdtem tudathasadni, amikor két srácnak magyaráztam alapfokú német nyelvtant japánul. o.O
Telefonügyben szerintem a legfelülmúlhatatlanabb akciót Ulyana követte el, aki a naganoi utazás alkalmával a várárokba ejtette a telefonját az úszkáló aranyhalak közé. :D