Mindjárt tekerek a koncertre, de előtte gyorsan utánanéztem az előzenekarnak. Ezúttal magyarok, és csellóval vadított metált játszanak. Letölteni most nem lehet semmit, csak a MySpace oldalukon hallgatni a demokat. Nemsoká kiderül, milyenek élőben.
Ma ilyen zenés-videós nap van. Veráék következő albumán, a Lámpafényen, megzenésített versek lesznek. Ezek közül a Nyarat (Babits Mihály) lehet meghallgatni mától:
Esik a nap!
Szakad a súlyos, sűrü zápor
zuhogva istenigazából.
Állok, s nyakamba hull a lángderűs ég!
Óh gyönyörűség!
Részeg darázs
ráng körülöttem tág körökben,
ide röppen és oda röppen:
visszatérő csapongás, lenge hűség...
Óh gyönyörűség!
Hangos virág
kiált, bíbor szinekkel esdve,
hogy jöjjön már a bíbor estve,
hogy halk pohárka harmatok lehűtsék:
Óh gyönyörűség!
Tornác fölött
szédülve és legyet riasztva
fúl a cseléd, liheg a gazda;
álmai: friss sörök, mély pince, hűs jég...
Óh gyönyörűség!
Boldog a nap:
de boldogság a vágy gyürűsse!
Boldog a nap, s vágyik a hűsre...
Szeretlek s bújok tőled, lángderűs ég!
Óh gyönyörűség!
Tegnap először "élőben" (nem utólag a websiteról) hallgattam MR2 Akusztikot, és ugye Kesh volt. Ebben a formában még a saját számaik is tetszettek. A Mizut pedig már be is merem rakni így, ezt csak nem szedik le:
Genki Sudo (須藤 元気) ex-MMA és kickboxoló csapata, a World Order, készítette ezt a különleges koreográfiájú videót a japán katasztrófára válaszul. A végére egészen felpörög.
Az üzenet a leírásból:
The unprecedented disasters unfolding in Japan; earthquakes, tsunami, and nuclear explosions, will somehow change things to come. And to send my message about this, I have expressed it here with WORLD ORDER.
These disasters can be interpreted as a turning point for civilization. I think that we have arrived at a time of revolution, shared with all the people of the world, in today's society, economy, and political systems.
Incidents themselves are neutral. I believe that every single one of us, wandering through this deep darkness, can overcome anything, if only we let go of our fear, and face the it all in a positive light.
The world is not going to change. Each one of us will change. And if we do, then yes, the world will be changed. It is darkest right before the dawn. Let's all rise up to welcome the morning that will be so very bright for mankind.
Jon Bruner: Az összes kiadott könyvét digitális jogvédelem (DRM) nélkül kínálja, ami megakadályozná a másolást és a kalózkodást. Nem aggódik?
Tim O'Reilly: Nem. És akkor mi van? Tételezzük fel, hogy a célom tízezer példányt eladni valamiből. Mondjuk, hogy DRM-mel el is megy ennyi, és hozzájutok a pénzemhez, DRM nélkül viszont százezer példány fog keringeni, de ebből csak tízezerért fizettek. Melyik ezek közül a jobb eset? Szerintem sokkal jobb, ha százezer példányban létezik valami, amiből tízezer kifizetett, mintsem úgy eladni ugyanennyit, hogy más nem jár jól.
Nagy általánosságban elmondható, hogy akik nem fizetnek, azok amúgy sem fizetnének. Inkább örülünk neki, ha valaki, aki nem engedheti meg magának, hogy megvásárolja egy könyvünket, nem fizet érte, viszont valami hasznosat alkot az információval, amihez hozzájut.
Szerintem fontos hinni a piacnak ebben az alapvető logikájában. A DRM amúgy is pocsék hatással van a felhasználói élményre, nagyon megnehezítni, hogy az emberek használják a terméket.
Kulcsszavak: független, alternatív, fiatal, magyar. Van egy klipjük, ami szép, és egy kétdalos ingyen EP.
A kultblog szerint vacak, semmilyen. Nos, hallgatni én sem tervezem, ezzel szemben van egy Mizu-feldolgozásuk, ami épp most megy körbe a közösségi hálókon, és az viszont (szerintem) mocskos jó.
Lehet, hogy kéne nekik egy jó szövegíró/zeneszerző? Mert zenélni, úgy tűnik, tudnak.
Edit: A videót levették, de van egy live verzió a Szeparéból. Kedd este 11-től pedig Kesh az MR2 Akusztikban.
"Amúgy egy szűk kör kivételével mindenki nyitottabb lesz a neten, ilyen a média természete, transzparens, ha nem akarsz mindig ezzel harcolni, akkor beletörődsz, és egy idő után rájössz, hogy sokkal egyszerűbb így élni, mint állandóan a jogosultságokat piszkálni a Facebookon meg lakatoskodni a csiripen, és izgulni, van-e betörő a 4sq-barátaid között."
Ilyen az, amikor elkerekezek a munkahelyemről a Taekwondo edzésre:
A térkép a MotionX GPS iPhone alkalmazással készült. Nagyon tetszik, hogy mennyire pontos: szépen rögzítette, amikor reflexből véletlen majdnem felmentem a Petőfi hídra, és látszik ahol felüljárón kell keresztezni az utat. A BME-nél lezárt rakpartot köszönjük a 4-es metrónak.
Ahhoz képest, hogy a GPS-t használja, egészen elfogadhatóan ketyeg az app iPhone 3G-n is, viszont ez a kicsit több mint félórás út megette az akku 40%-át. Mondjuk ezen nem lepődök meg, a Nike+ GPS, ami ugyanezt a MotionX technológiát használja, pont ilyen mértékben zabálja a telepeket.
Egy ilyen út 11,6 km, 36 percig tartott, ami 18.7 km/h átlagsebességnek felel meg, viszont volt olyan, hogy 30.7 km/h-val is sikerült tekerni.
Dreampop, kanadai hálószobából. Technikailag a Memoryhouse lehetne lo-fi is, de egyáltalán nem hangzik úgy, nekem inkább az Asobi Seksu shoegaze hangulatát idézi. Ahol értenek is hozzá (Pitchfork), azt mondják, hiányzik a feedback a shoegazebe soroláshoz.
A srác Evan Abeele zeneszerző, a csaj Denise Nouvion fotós. Az első EP-jük letölthető volt, de már nem él a kiadó oldala. Persze ettől még körülbelül két másodperc alatt meg lehet találni.
[audio:http://sesam.hu/wp-content/uploads/2011/03/To-the-Lighthouse.mp3|titles=To the Lighthouse]
A teljes csomagban (RAR) szép nagy borítóképek, rendesen tagelt mp3-ak és egy RTF levélke is van, az alábbi üzenettel:
Down in the hole, lingeringly, the grave digger puts on the forceps. We have time to grow old. The air is full of our cries. But habit is a great deadener. At me too someone is looking, of me too someone is saying, He is sleeping, he knows nothing, let him sleep on.