Abban téves amúgy az írásuk, hogy ezen a felüljárón már nagyon régóta kint van a kerékpárral behajtani tilos tábla , emlékeim szerint már évek óta. Most viszont humorból valakik megfordították a kerékpárút táblát, úgyhogy viccesen fest a rámpa:
Persze abszurdum ez a rendszer így, a szerencsétlen kerékpáros alól egyszer csak eltűnik az Eurovelo 6. Én a felüljáró előtt a kereszteződésben egyszerűen át szoktam váltani a Slachta Margit rakpartra, aztán tűz, Csucsu! Arra kíváncsi lennék, ezt a KRESZ hogyan értelmezi mondjuk. Elvileg ha van az úttal párhuzamos kerékpárút, akkor kötelező azt használni, ebben az esetben viszont a rakpart és a “párhuzamos” kerékpárút között van egy vasút és egy másik út is. Kerékpárral behajtani tilos tábla viszont nincs kint a rakparton, úgyhogy szerintem gond nélkül lehet ott biciklizni.
A cikkben említett átjárót is felfedeztem, kicsit visszább van. Ez simán átvezet a HÉV sínein és az Árpád fejedelem útján, de utána északkeleti irányba csak a gyalogosjárda van ugye, tehát ebben a formában nem sok haszna van itt átjönni. Illetve lehet váltani az Árpád fejeldelem útjára, aztán becsatlakozni a bicikliútra, amikor megjelenik.
[caption id=”attachment_3837” align=”alignnone” width=”625”] Itt a cikkben emlegetett átjáró[/caption]
Ettől persze még jönnek kihívások, például a térkőből épített szakasz az Aquincum Hotel előtt, illetve a nonszensz rávezetés a macskakőre Óbudán :
[caption id=”attachment_3838” align=”alignnone” width=”625”] Üdvözlünk Óbudán, a járhatatlan bicikliutak városában[/caption]
Ha mindezek ellenére a kerékpáros eljutott a legálfalig, vigasztalódhat Palvin Barbi portréjával:
Mostanában azzal borzolja a saját előfizetőinek kedélyét a T-Mobile, hogy kéretlen foci értesítő SMS üzeneteket küldözget, amit alapértelmezésben mindenki megkap, úgy kell róla leiratkozni. Már ha sikerül, mert több ismerősöm is panaszkodott, hogy hiába küldte el a -TELEKOMFOCI kulcsszót a 1430-ra, csak jöttek az üzenetek.
Ami engem ennél sokkal jobban idegesít, az az autópálya-matricát reklámozó SMS. Főleg azért, mert abszolút érdektelen , ugyanis nincs autóm. Ezt az információt amúgy biztosan a Telekom is eltette valami CRM rendszerbe, hiszen épp csak a lábméretet nem kell megadni egy előfizetés vásárlásakor.
Erről a vacakról ráadásul leiratkozni sem lehet , nem úgy, mint a telekomfociról. Küldik is rendszeresen, nyilván mindig a legjobbkor. Ez a legutóbbi épp egy futás alkalmával érkezett, természetesen képpel együtt, hogy kétszer is csengessen, és csak elő kelljen vennem a telefont, mert nyilván azt hittem, fontos.
Ilyet lehet egyáltalán? Vagy a többtíz oldalas szerződésben ezt is vállaltuk az aláírással?
Japánban egyszer lemaradtam róla, mert ott egy héttel kősőbb van, ahogy Amerikában is. Nálunk viszont ma aktuális ez a Verizon reklám, ami nyomokban Ustreamet is tartalmaz:
Nem tudom, ki írja ezeket a tweeteket, gondolom valami SM szakértésre felkért marketingcég gyakornoka, de a központozás után hiányzó szünetek már az írógép korában is gáznak számítottak.
Az egész fiókra elmondható mondjuk, hogy elég gagyi tartalmat tol. Kár érte, jó lehetőség lett volna, de így ez szerintem nem fog megszólítani senkit a Twitteren.
Tegnap nem volt sok kedvem futni, meg időm sem nagyon, de azért csak elmentem. Jól fel is bosszantott a Nike+, mert kétszer is sikerült eldobnia a GPS jelet. Ilyenkor, ha észreveszem, szépen húz egy egyenes vonalat az utolsó ismert koordinátáról, így nem keveset csalt le a távból. De a lényeg, hogy ki akartam tenni kommentárként ezt.
Töretlen fejlődés van, lett például a blognak journalnek Facebook oldala. Egyelőre kicsit fapados, pédául én szeretném, ha a posztok automatikusan kimennének rá, de arra még rá kell jönnöm, hogyan lehet megoldani. A jobb hasábba került egy doboz is erről. Valamint jelenleg még bugos: pár profilképet többszörösen jelenít meg, de az a sanda gyanúm, ez azért van, mert túl kevesen lájkolták még az oldalt. Úgyhogy vagy nekiestek, vagy kénytelen leszek valami cuki állatos / esőerdő miatt síró indiános / eladatlan MacBookos lájkgyűjtésbe kezdeni. És ezt vehetitek nyugodtan fenyegetésnek!
A bejegyzések alatti lájk gomb meg töri a mobilos nézetet, iPhone-on legalábbis. Erre is sikerült rájönnöm némi teszteléssel, mivel minimum szélesség van a doboznak megadva. Csak még azt nem tudom, hogyan lehetne ezt megjavítani.
Az új Apple reklámban az iPhone-nal fényképeznek sokat:
Nemcsak gyönyörű lett a spot, de azt a fontos tapasztalatot hangsúlyozza, hogy az a legjobb fényképezőgép, ami épp nálad van. És tényleg, az emberek többségének tökéletesen elég az a fotótechnológia, ami egy telefonban van. Már az én iPhone 4S-em is nagyon szép fotókat csinál, akár viszonylag sötétben is. Például az Epica koncerten. Emellett a videóival is nagyon meg vagyok elégedve, torzításmentes jó hangot vesz fel, mondjuk egy God is an Astronaut első sorból.
Az egyik japán termékes kolléga szokása lett, hogy a ticketkezelő rendszerben a 見た (láttam) címkével látja el azokat a hibajegyeket, amiket feldolgozott. Ennek folyományaként az utóbbi napokban rendszeresen kerestek fel Skypeon kollégák, hogy egyrészt mi ez, másrészt miért írja rá az illető a ticketekre, hogy fűrész.
Na ez utóbbit nem egészen értettem, de gondoltam a Google Translate ezt adja ki nekik. És erre mondta valaki a megoldást, hogy a Translate valószínűleg úgy fordít japánról magyarra, hogy előbb köztes lépésként angolt használ, így a saw többjelentésű szónak a fűrész fordítását választja.
Tanulság: ha tehetitek, inkább angolról vagy angolra fordíttassatok a Translate-tel, ha már muszáj használni.