Remembering that the WWDC is sometime around now I checked up on Apple’s site. Apparently they have redesigned the whole thing, getting rid of the old menubar with a much less clotted Safari-like one. And also… the whole site is about Leopard! Seven videos are there to present some of the new features of the soon-to-be latest OS X.
And it’s such a treat. They really made me smile and ooh and aah just by watching. Put your hand on your heart and say that Vista made the geeky kid inside giggle with joy. Did it really?
Have to admit, they had me from the very start, with the new desktop. The menubar will be transparent Beryl-style and the Dock will act like a mirror. Yes the mirror effect which has taken over iTunes a while ago and now is much frowned upon by the design community for being overly mainstream and unoriginal. But if someone can do it, it’s Apple.
Not to mention the file grouping, a.k.a. Stacks. How much cooler that is than a folder. Just an example what the new Core Animation can do…
Finder will be a lot smarter, and they implemented cover flow for, well, literally everyhting. Combined with QuickLook we might not even have to start up any software for most tasks. It does indeed make sense, after all we all know how we usually end up with ten to twenty open programs when just checking out various documents and pictures.
Time Machine has been extensively reviewed at the previous WWDC, the implementation however doesn’t cease to amaze me.
And of course Spaces, a much needed enhancement from the X-window world. The demo features four screens, one of them running World of Warcraft, with seamless switching between the desktops. Oh I know what you think, it won’t work like that, it will inevitably be slow. I know, my WoW in XP is like that, no matter that it runs 60 fps vsynced with maximum graphics settings, alt-tabbing still kills both other applications and 3D performance. (Don’t know about Vista.) In linux however I got to switch between desktops under the fraction of a second with absolutely no glitches in the game. So I have full confidence in Apple’s Spaces too.
iChat and Mail got mostly built-in toys. The stationeries however are very nicely done, easy to use with the ability to zoom pictures like in the Address Book. It might seem like a childish thing power users generally frown upon, but I’d rather have an email with OS X’s stationeries than the usual ‘oh let’s attach 5M pictures in 3000x2000’ ones.
Can’t wait for the Keynote to be up!
P.S.: Mac Thought Crime was right about WWDC being all about Leopard.
P.P.S.: There’s Safari out for the Lala landers, further info on Yummie.
Az iTunes boltba felkerült nemrég egy interjú Bill Gates-szel és Steve Jobs-zal. Rendkívül érdekes az egész beszélgetés, érdemes megnézni. Ingyen letölthető video vagy audio formátumban innen.
Olyan gyorsan alakult és fejlődött a számítástechnika… egyre kevesebb embernek van fogalma arról hogyan indult el ez az egész, miként alakult, formálódott. Ez a két ember a kezdetektől ott volt. Méghozzá egy olyan üzleti szegmensben ahol a gyors kiemelkedés vagy bukás szinte előre borítékolható. Valamit tudniuk kellett, ha így megmaradtak.
” We still got our MTV
JayZ and Gwen Stefani TiVo for My Sweet Sixteen
And pre-paid AT&T;
Marc Jacobs and Gucci gear
We’ll pay it off in a year
Credit cards to pay our debt
so why aren’t we happy yet?
Old pictures of you and me
When we were young and were free
Memories so perfectly Orange County.”
Más: vonaton hazafelé plakát, a Takarazuka Revue (csupa nőkből álló színtársulat) következő előadása a MAIHIME. Amiről ugye nekem elsőre az anime ugrott be. (Pedig nem is láttam.) A wikiből viszont kiderült, erdetileg ez egy novella és full kanji (舞姫). Az anime pedig 舞-HiME. Így kevésbé érdekes, vicces lett volna egy mechás előadás…
Végül tokiói utam tervezése közben tűnt fel, hogy olcsóbb repülőgéppel menni Tokyoba mint shinkanzennel. (Ezt a szót azóta nem tudom leírni magyarul, hogy megtanultam a japán verzióban (新幹線) “szen” a vége…) Repülő: 12.000 JPY. Shinkanzen: 13.760 JPY. Igen, ki kell menni a reptérig, de még azt beleszámolva is olcsóbb, és csak 75 perc a menetidő a 171 perccel szemben. Azt hiszem ideje felülvizsgálnom az álláspontom a kobei reptér teljes haszontalanságát illetően.
A gyakutengeki nem semmi szó… A gyakuten hirtelen váltást, fordítást jelent a baseballban. A geki meg színdarabot. Tipikus kanjiszett amit ért az ember, de bármilyen más nyelven csak többszörösen alárendelt mondatban magyarázható el. Talán a legjobb példa ez a videó. Nameg amit a japánok csináltak ccc-n.
Tohonya szakállas alak terpeszkedik a székben, egyik kezében egér, másikban valami édesség. Szódásüvegtalp-szemüveges vézna gyerek görnyed a monitor felé, ő is görcsösen egeret markol. Geekek. Beszűkültek. Legalábbis ilyen a sztereotíp kép, nemde?
A képlet egyszerű, kell hozzá egy iPod nano, egy Nike+ készlet és egy arra alkalmas cipő (avagy egy teljesen hagyományos amire ráhackeli a delikvens a pár grammos szenzort). Aztán lehet futni, immár nem a vakvilágba: a bal cipőtalpba süllyesztett érzékelő a láb mozgása alapján számolja a megtett távolságot, a testsúly ismeretében pedig az elégetett kalóriákat.
Mi több, mindezt meglehetősen pontosan. Még az ötbetűs portálnak sem sikerült bebizonyítani hogy a Nike/Apple hazudik és a ketyere vacak, pedig istenemre megpróbálták. Végül csak annyit sikerült kihozni, hogy bizony hatékonytalan a futás ha egy gyorséttermi menü magában kétezer kalória. Hja kérem, nincs királyi út , mint arra már jó ideje ráébredtek.
De csak kellett már valami szenzációs: csak kihozták hogy ez a két gonosz multi (amellett, hogy az általuk gyártott készülék csak az általuk gyártott cipővel/mp3 lejátszóval megy, minő rothadó kapitalista észjárás) bizony a személyes adatainkra tör. Merthogy követhető a szenzor által sugárzott jel. Az mindössze egy mondatot érdemelt, hogy bizony a jeladót ki is lehet kapcsolni, és ha az ember lusta azt csak nem lehet már a gyártók számlájára írni. Valamint azt a tanulmány készítői magyarázzák el nekem, (mintha egy hatéves gyerek volnék) hogy attól hogy titkosítják egy jel tartalmát mégis hogyan lesz kevésbé bemérhető.
Nade vissza az eredeti mederbe. Mitől lesz ez akkor MMOG? A webfelülettől, ahová fel lehet töltögetni szépen a futásokat, célokat lehet meghatározni, sőt versenyezni, akár egy kontinenssel arrébb élőkkel is. Ettől lesz igaz a reklám. Mert roppant addiktív, muszáj futni, az ember meg akarja mutatni a másiknak hogy jobb, magának hogy eléri a célját ha törik ha szakad. Mással nem tudom magyarázni, hogy például amikor csak egy nap volt hátra és én hét futással voltam lemaradva a futásszámos célomtól mi más vett volna rá 4x2km és 3x3km egymás után való lefutására.
Nike+ webapp (click for full size)
</a>
Mert ugye mégsem lehet kispályázni. Az első használatkor kissé megrendített, hogy 3km a legkisebb előre beállított táv, aztán pár hét múlva megvolt az első 10k, nemrég pedig a félmaraton.
Hazafelé menet találkoztam az egyik új (?) lakópark reklámjával, mely a Rokko Neverland (ネバーランド 六甲) fantázianevet viseli. A lényeg persze a már egyszer említett módon történő telefonszám-generálás, azaz kiolvasható a telefonszám a könnyebb megjegyezhetőség céljából. A 0120 előtag (zöldszám) után 652-154 azaz ろっこうに いこうよ (六甲に行こうよ). Menjünk a Rokkó-hegyre…
(Lehet, hogy kék/zöld hajamnak kellene lennie? Mégicsak nemzeti identitás, stb… o0)
Az ötbetűs portál tudósítása magyarázatképp. Magyar főhadiszállás. Valamint mélyen az ellenséges vonalak mögül jelentem: 8.17 van, nemrég kelt fel a nap. Magyarország 33,045,212 kattintással vezet.