Just for my beloved international readers (and anyway I think the topic has been thoroughly exhausted by the Hungarian blogscene by now) the following post will be in English.
According to main Hungarian on-line news portals the next big Hungarian movie production, Zuhanórepülés (Nosedive) will try to battle the illegal p2p downloaders in an as of yet unused way. The production studio made a special digital copy of the movie they intend to release on the p2p networks which includes a virus that would delete the entire contents of the unfortunate pirate's hard drive. The producer claims they involved lawyers and computer experts in the development so the method cannot be questioned legally and it's technologically advanced.
Well first of all, just lol.
Secondly should they really do such thing it is nevertheless legally questionable. Most people though simply doubt the existence of these alleged virus copies and hold the opinion that this is just a marketing hoax, and not a bad one at that. Illegal file sharing is a much hotter topic than a new, possibly uninteresting, Hungarian movie.
Whatever the result of this announcement will be I am still of the opinion that the movie and music industry still doesn't seem to get it. Manhunt isn't the solution, change the business model.
CinemaPlus (Hungarian): Vírus lesz a Zuhanórepülésben VV blog (Hungarian): Vírust feltölteni legális, filmet letölteni illegális - vihar a biliben
P.S. My Mac and linux box are safe anyway, nublets.
A legenda szerint a tizenhatodik századi Svédországban létezett egy zenekar, akik úgy játszottak mint senki más. Magával ragadó, pompás zenéjükkel az egész országban társadalmi pozícióra való tekintet nélkül elnyerték az emberek szívét. Vad, élettel teli előadásaik gyorsan hírnevet szereztek az együttesnek, s nemsokára hű tömeg kísérte őket turnéikon.
A tizenhatodik század második felében megerősödött az ellenállás az egyház diktatóriukus uralmával szemben. Az ajándékok és a bérleményei révén hihetetlen gazdagságot felhalmozó egyház elsősorban pozíciójának erősítésére használta a vagyonát, miközben az emberek körében egyre nőtt az elégedetlenség. Sokaknak a zenekar egy új perspektívát jelentett, megkönnyítette a mindennapi élettel való szembenézést.
Az egyház látva hogyan csökken rohamosan a hatalma az emberek felett veszélyesnek minősítette az együttes tevékenységét. A szemében a zenekar céljai messze nem voltak tisztességesek. A tiltott hármas hangköz gyakori használata és a zenészek szertelen életmódja felett is nehéz volt szemet hunynia az egyháznak. A papok miséikben rágalmazták a zenét, maga Krisztus elleni sértésként aposztrofálva azt. Amikor azonban mindezek ellenére a zenekar népszerűsége mit sem csökkent az egyház kétségbeesettebb eszközökhöz fordult egykori erejének visszaszerzésében. A Sátán zenekarának nevezte az együttest, tagjait ördögimádóktól kezdve pokolfattyakig mindennek beállította. Az elnevezés rajtuk is ragadt és a zenekar divatos nevévé vált. Az egyház végül, mivel a zenészek lejáratására való minden kísérlete kudarcot vallott, hamisan gyilkossággal vádolta meg őket, és hajtóvadászatot indított ellenük. Az ezután következő két évben a tagok törvényen kívüliként tengették életüket. Kénytelenek voltak pajtákban és melléképületekben fellépni, ahová csak korlátozott számú nézőközönség fért be. Szerencséjükre sok nagylelkű ember segített rajtuk szállással, élelemmel.
A bujkáló zenészek kézre kerítése céljából az egyház jutalmat tűzött ki a nyomravezetőnek. Az összeg olyan hatalmas volt, hogy a zenekar tagjai megfáradva az állandó meneküléstől és rejtőzködéstől belátták, itt a vége. Tudták, hogy előbb vagy utóbb valaki végül úgyis elárulja a búvóhelyüket, ezért úgy döntöttek, méltón búcsúznak.
Előtte azonban mindannnyian aláírtak egy megállapodást, hogy a leszármazottaik ötszáz év elteltével ismét megalapítják az együttest és folytatják a gondolatébresztő zene terjesztését. Hat borítékot osztottak így szét a bizalmasaik között, hogy azok majd fiaiknak és lányaiknak továbbítsák azokat.
Az utolsó koncertjüket minden titkolózást mellőzve hirdették meg. Többezer ember jelent meg, akik közül ugyan alig valaki hallhatta a zenét valójában, a tömeg a zenészekkel együtt énekelt, így lett ez a legtöbbet emlegetett koncert a történelemben. Köszönhetően az emberseregnek a zenekar zavartalanul játszhatottt egészen az utolsó számig, mire a felfegyverzett őrség végre eljutott a színpadig és letartóztatta a muzsikusokat. Börtönbe kerültek majd nemsokára akasztás általi halálra ítélték őket.
Stockholm, 2003. Puszta véletlenségből egymásra talált az egykori zenekar két leszármazottja egy zenei boltban. Később kiderült, mindketten kaptak egy-egy fura lepecsételt borítékot valami régmúlt őstől, mely utasításokat tartalmazott arra nézve hogyan élesszék újra a Sátán Zenekarát. Igencsak felizgatta őket a felfedezés, és csupán három hónapi családfakutatással rá is találtak a fennmaradó négy örökösre.
Sajnálatos módon az összes eredeti zenei anyagot elkobozta anno 1503-ban az egyház és megsemmisítette. Zeneileg tehát az újraformálódott együttes nem kapott instrukciókat arra nézve, hogyan folytassák. Midnen részletre kiterjedő alapos megbeszélés után megegyeztek, hogy a zenének a középkori együttes modern folyományának kell lennie. Annlouicet választották a banda frontemberének, angyali mégis erőteljes operai hangja tökéletes volt, hogy átütő erőt kölcsönözzön a zenének. Pontus táncos behatásai és programozási tudása pont jól jött, hiszen az együttes kicsit modernebb hangzás elérésére aspirált. Daniel, a zeneszerző, vele osztja meg a gitáros feladatokat is. Anders hozta a ritmust a zenébe, a kemény basszusok mellé funkys ütemeket is bele-beletoldva, míg Andreas energikus dobolása biztosítja a dalok élő, pulzáló erejét. Andersszel együtt ők ketten a csapat kemény magja. Johannest elméleti tudása és bravúros technikája ötvözve érzelmes csellójátékával tette elengedhetetlen részévé a zenekarnak.
Együtt a Diablo Swing Orchestra névre hallgatnak és kemények elhatározásukban: valóra váltják őseik ultosó kívánságát.
Amúgy köszönet sld-nek aki felhívta a figyelmem rájuk. A fenti történet a banda last.fm oldaláról származik. A zene pedig tényleg magával ragadó, egyedi és eddig nem látott módon innovatív. Mivel azonban nálam hozzáértőbb emberek is vannak, ezért javaslom inkább elolvasásra a MetalStorm krikitáját. Aki pedig szeretne belehallgatni, az együttes elérhetővé tett három számot, alant a közvetlen linkek az mp3-akra.
Balrog Boogie
Heroines
Poetic Pitbull Revolutions
Személyes kedvencem a Balrog Boogie. A szöveg latin szerkezetek látszólag értelmetlen egymásutánisága. Ami érdekes, hogy ezek azért előfordulnak itt-ott a mai életben is. Kis kvíz, hogy ki mennyit tud elsőre, Google nélkül és fejből belőlük. Válaszok a tovább mögött. :)
Mea Culpa, Ecce Signum, Corpus Vile, Coram Deo
Pactum Serva, Scala Caeli, Gloria Patri, Pax Et Bonum
Sine Cura, Vade Mecum, Casus Belli, Lusus Naturae
Dies Illa, Velut Luna, Dona Es Virtum
Dies Illa, Velut Luna, Dona Es Virtum
Mea Culpa - az én hibám/vétkem
Ecce Signum - íme a bizonyosság
Corpus Vile - hasznavehetetlen test
Coram Deo - Isten jelenlétében/előtt
Pactum Serva - maradj meg hitedben
Scala Caeli - a mennyei grádics
Gloria Patri - dicsőség az Apának
Pax Et Bonum - béke és megváltás
Sine Cura - gondtalanul
Vade Mecum - jer velem (állandó társ)
Casus Belli - háborús ok
Lusus Naturae - szörnyszülött/torzszülött
Dies Illa - az a nap (a Dies Irae himnusz folytatása)
Velut Luna - mint a hold (az Ó Fortuna vers folytatása)
Dona Es Virtum - az erényesség gyümölcse/ajándéka
Esetleg latinul tényleg tudók korrekcióit szivesen fogadom.