Mivel állítólag elkezdték a Tímár utcai felüljárón áttekerő bicikliseket büntetni, ma reggel arra tekertem, hogy megnézzem, hol a cikkben emlegetett másik átjáró. Elvégre minden nap ebbe az irányba járok dolgozni.
Abban téves amúgy az írásuk, hogy ezen a felüljárón már nagyon régóta kint van a kerékpárral behajtani tilos tábla, emlékeim szerint már évek óta. Most viszont humorból valakik megfordították a kerékpárút táblát, úgyhogy viccesen fest a rámpa:
Persze abszurdum ez a rendszer így, a szerencsétlen kerékpáros alól egyszer csak eltűnik az Eurovelo 6. Én a felüljáró előtt a kereszteződésben egyszerűen át szoktam váltani a Slachta Margit rakpartra, aztán tűz, Csucsu! Arra kíváncsi lennék, ezt a KRESZ hogyan értelmezi mondjuk. Elvileg ha van az úttal párhuzamos kerékpárút, akkor kötelező azt használni, ebben az esetben viszont a rakpart és a “párhuzamos” kerékpárút között van egy vasút és egy másik út is. Kerékpárral behajtani tilos tábla viszont nincs kint a rakparton, úgyhogy szerintem gond nélkül lehet ott biciklizni.
A cikkben említett átjárót is felfedeztem, kicsit visszább van. Ez simán átvezet a HÉV sínein és az Árpád fejedelem útján, de utána északkeleti irányba csak a gyalogosjárda van ugye, tehát ebben a formában nem sok haszna van itt átjönni. Illetve lehet váltani az Árpád fejeldelem útjára, aztán becsatlakozni a bicikliútra, amikor megjelenik.
Ettől persze még jönnek kihívások, például a térkőből épített szakasz az Aquincum Hotel előtt, illetve a nonszensz rávezetés a macskakőre Óbudán:
Ha mindezek ellenére a kerékpáros eljutott a legálfalig, vigasztalódhat Palvin Barbi portréjával: