Megint Állunk

Feltételezve, hogy sokan lesznek, akik majd ma (23-án) fognak csak hazamenni családjukhoz, már tegnap délelőtt vettem vonatjegyet a MÁV-Start ELVIRA oldalán. Nem volt hülyeség: ma reggeltől a jegyvasarlas.mav-start.hu dobott egy Skypeot, és elérhetetlen.

Pedig már korábban meg akartam jegyezni, hogy ha valami akkor a MÁV igazán meglovagolhatná az okostelefon-hullámot. Nem mondom, hogy rögtön írassanak iPhone appot, de legalább egy nyomorult mobilra optimalizált aloldalt nem lehetne összedobni? Igény lenne rá. Maximum 2011-ben eggyel kevesebb sztrájk férne bele a büdzsébe.

Egyszer volt szükségem arra, hogy a telefonon vegyek jegyet. (A céges proxy megfogta az OTP bankkártyás oldalát.) Senkinek nem kívánom azt a horrort, amit a normál méretű képernyőn is követhetetlen rendszer kezelése jelent 320×480-on. Ráadásul az a tevékenység, ami maximum pár kattintás kellene hogy legyen, legalább öt oldalon visz keresztül, amelyek nagyrészt fölösleges információkkal vannak megtömve.

Sima menetrendet amúgy már készítettek iPhone-ra: az imenetrend.com oldalt kell meglátogatni mobil Safariban (vagy bármilyen böngészőben imenetrend.com/m/). Ez a megoldás a MÁV saját weboldaláról szívja le az adatokat, garantálva a pontosságot, viszont jegyet venni nem lehet vele. Természetesen a vasútnak semmi köze hozzá.

A Deutsche Bahn például egy ilyen arzenállal támad. Az iPhoneos megoldás funkciói:

Die neuen Funktionen bieten Ihnen noch mehr Komfort, zum Beispiel:

  • Buchungsprofil: Ganz einfach zum Handy-Ticket durch persönliche Einstellungen
  • Augmented Reality: Die Umgebung im Blick
  • konkrete Verbindung in Kalender eintragen: So verpassen Sie nichts mehr
  • Auswahl über das iPhone Adressbuch: Ganz einfach Freunde besuchen

Ha a kuponos alkalmazásoknak van piaca, akkor ne mondja nekem senki, hogy a vonatjegynek ne lenne.

Mondjuk figyelembe véve, hogy az ELVIRA értesítő emailben nincs benne, hogy mikor indul a vonat, amire a jegyet vettem, csak a dátum, lehet, hogy túl sokat várok el a cégtől. A DB gyönyörű PDF formátumú elektronikus jegyének belinkelésétől eltekintek.

4 Replies to “Megint Állunk”

  1. Hoi!
    Nem bántásként, de amennyiben nem IC-re veszed a helyjegyet, hanem csak egy sima vonatjegyet veszel, azon sincs rajta az indulási időpont. Azért, mert te választhatod meg, hogy mikor és hány átszállással jutsz el A-ból B-be.
    Az csak megszokás, hogy az ember bemondja, a hány órakkor indulóra szeretne jegyet.

    A többivel egyébként egyet lehet érteni, de jelen pillanatban kurvára mással vannak elfoglalva; nagyobb pénzügyi foltokat kell betömni szerintem és nem webfejlesztésekre fordítják a figyelmüket.

  2. @Draquar Úgy tudom az online jegyvásárlás eredetileg csak az IC pótjegyekre volt elérhető, később nyitották meg minden egyéb jegytípusra is, ennélfogva érthetetlen, hogy nem merült már akkor fel ez a probléma.

    Amilyen pénzekkel a MÁV dolgozik, egy ilyen projekt nekik apróság szerintem. Más kérdés, hogy inkább szárnyvonalakra költenek, amiken évente öten utaznak. :]

Leave a Reply