Ready to fly?

Az OPEC azért magához nyúlhatna végre. Az egy dolog, hogy az autókba való benzin is drága, de az annyira nem zavar, mivel nincs autóm ugye. Viszont az üzemanyag-hozzájárulás a repülőjegyeknél nagyonis. A téli repülőjegyemnek az egyharmada körülbelül ez a speciális járulék, amit a légitársaságok az olajár vad emelkedése óta vezettek be.

Nyilván azért, mert ez az “adók és járulékok” csoportba kerül, így még mindig tudnak vonzó jegyárakat nyomtatni a légitársaságok a prospektusaikra, amit aztán megsokszoroznak az üzemanyag-hozzájárulással. Anyáék kedvezményes jegyét Japánba megduplázta, az ultra leértékelt Európán belüli jegyeket pedig ki tudja hányszorosára emeli az illeték. Csak jelzem, mielőtt valaki bedőlne a Lufthansa “Ready to fly?” ajánlatainak.

Na ezt a járulékot emeli a BA: BA raises fuel surcharges further (BBC News)

Szuper. Amikor valaki jegyet vesz, azt is aláírja amúgy, hogy adott esetben extra díjat is beszedhetnek tőle, ha a repüléséig nagyon megemelkednek az olajárak.

Na ehhez képest a NOL szerint viszont lehet, hogy nem lesz százdolláros olaj: Távolodóban a bűvös száztól. Arra persze értelmetlen dolog számítani, hogy ami árat egyszer megemeltek a társaságok, majd csökkentik, csak mert nem lesz annyira drága az üzemanyag.

Azért beszereztem egy olajár-widgetet a Macre. Jobb résen lenni.

4 Replies to “Ready to fly?”

  1. Szerintem kezdj el barkácsolni, egy zeppelint a hátsó udvarban, olcsóbban jönnél ki, s akkor mennél haza amikor akarsz, csak két dolgot tarts észben: 1, ne használj hidrogént, és 2, Ne kereszteld el Hindenburg 2-nek. :)
    Amúgy szerintem ez simán veri a fogyasztók megtévesztését, mert, ok, hogy egy Jegy Tokyo Budapest viszonylatban 1300-1500 €, már amit anno én láttam, de a hozzájárulás szépen megdobja pár százassal, s úgy már nem is olyan kedvező az ár. Amúgy én azt hallotam, hogy az Távol keleti járatok árát szépen felnyomja, az orosz légtér használati díja, ami mondjuk a belföldi orosz légitársaságokra nem vonatkozik, érdemes megnézni, a Aeroflot árait, elégé nyomottak. Csak mondjuk a gépek műszaki állapotában nem vagyok biztos, bár ha egy ex Mig pilótát fogsz ki, az tényleg tudni fog repülni (tudod, az a fajta, aki egy WC ajtóval is repülne, csak legyen rajta szárny.. :) ) az tudja kompenzálni a műszaki problémákat jó ideig….
    Amúgy lehet, hogy már nem fog érinteni, de az oroszok akarnak fapados légitársaságokat csinálni Távol keleti repterekre, legalábbis , erről volt szó anno a hvg-ben vagy hol.

Leave a Reply